Työn alle tuli 3008, jossa oli pyöränlaakeri edessä oikealla väljänä. Aloitin homman nostamalla etupään keventimellä ilmaan, ja toteamalla että välystä on, sekä jousesta kiinni pitäen pyörän pyöriessä tuntui värinää. Irrotin pyörän, jarrusatulan, jarrusatulan kannattimen sekä jarrulevyn. Seuraavaksi ammuin isolla pulttipyssyllä vetoakselin mutterin irti, kun olin irroittanut sokan. Löysäsin iskunvaimennintolpan pultit, irrotin alapallonivelen mutterin sekä raidetangon pään mutterin, kankesin ja paukutin molemmat irti pesistään, otin pyörän navasta kiinni ja löin vetoakselin päähän muutaman kerran että se lähti irti, samalla kun kaveri esti vetoakselia lähtemästä irti laatikon päästä. Irrotin vielä ABS anturin pyörännavasta joka oli kiinni yhdellä m6 pultilla, ja nyppäsin aiemmin löysätyt iskaritolpan pultit irti ja napa oli kädessä.
Pyörännapa prässättiin irti olkatuesta sopivilla holkeilla ja vastekappaleilla, osat putsattiin ja verrattiin vanhaa laakeria uuteen. Uutta laakeria asennettaessa täytyi olla tarkkana, että laakerissa ollut abs tunnistinkehä tulee abs anturin suuntaisesti. kun laakeri oli prässätty paikoilleen, romut lyötiin päinvastaisessa järjestyksessä takaisin kiinni ja momenttiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti