Kannen osat laitettiin ensin osapesuriin, jonka jälkeen kansi purettiin. Kansi oli tarkoitus plaanata, mutta sitä varten olisi täytynyt tehdä kannen yläpuolelle 10mm korkea levy, jotta sen olisi saanut fattalleen jostain järkevästä tasopinnasta. Plaanaus ei muutenkaan ollut mikään välttämättömyys, koska moottoriin tulee kaksi vakio massapahvia välilevyn ja liiman kera, joka myötää suht paljon.
Kun kansi oli purettu, nypittiin vanhat venttiilivarren kumit pois, venttiilit varrestaan porakoneeseen ja hiomapaperin kanssa karstoittuneet kohdat kiiltäviksi. Sen jälkeen venttiilit läpättiin, eli kannen seetit ja venttiilit hiottiin pitäviksi. Sitten kansi laitettiin vielä pesukoneeseen, jonka jälkeen sai asentaa uudet venttiilivarren kumit Red line -assembly luben kanssa. Seuraavaksi nakattiin paikalleen yksi venttiili kerrallaan, ja sen perässä ylä- ja alajousilautaset ja jouset, lopuksi sitten kiilat. Kun kaikki oli asennettu, sovitettiin paininkupit ohuimpien välys säätölevyjen kanssa nokkakoppiin kasausrasvan kanssa, pujotettiin nokat paikalleen ja uusien tiivisteiden kanssa kasaan. Sitten mitattiin välykset yksi nokka kerrallaan, otettiin välys ylös, ja vaihdettiin säätölevy oikean kokoiseksi. Kun kaikki välykset olivat oikein, kansi oli valmis nakattavaksi takaisin koneen päälle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti